31 Mart 2016 Perşembe

Özgür Yazılım ve Linux Günleri

Geç olsun güç olmasın diyerek bir giriş yapmak istiyorum. Geçtiğimiz hafta 15. cisi düzenlenen Özgür yazılım ve Linux günlerine ilk kez katıldım. Bilgi Üniversitesinde Santral kampüsünde gerçekleşti. Önceki yıllarda bulunmadığım için nasıl olduğunu geçtiğini bilemiyorum ama bu senekinde ciddi anlamda yer problemi oldu. Küçük bir binaya onca insan sığmaya, bir şeyler dinlemeye, öğrenmeye çalıştık. Ama onun dışında ben hayliyle memnun kaldım. İlk gün İstanbul trafiğinin kurbanı olarak biraz geç kaldım ve günü genel olarak bu alanda çok güzel yerlere gelmiş, gelmeye çalışan insanlarla tanıştım. Bırakın bir sunum olarak dinlemeyi, konferanslar arasında koridorda yaptığınız 5 dakikalık sohbetler bile sizlere ilham veriyor. Neler yaptıklarını dinlemek, tavsiyelerini duymak, birinin bile "Eğer istersen yapamayacağın hiçbir şey yok. Bende bir zamanlar senin gibi 1. sınıftım, sadece çok çalışman gerekecek!" demesi inanılmaz motive edici bir şey.

Neden olmasın? Kendi adıma konuşmam gerekirse, bilgisayar mühendisliğinde henüz 2. dönemimi okuyorum. LibreOffice'e yama göndermek, bir hatayı düzeltmek, bir özellik eklemek yada olan bir özelliği geliştirmek olmayacak bir şey gibi görünüyor. Ama neden olmasın? Ben yapmak istedikten sonra önümde ne durabilir? Eğer sizde bir şeyler yapmak istiyorsanız kendinize her gün bunu hatırlatın. Ben önceki yazımda da bahsettiğim üzere test yazma işiyle ilgileniyorum şimdilik. Zamanla adımı başka işlerde duyacağınızın spoilerını vereyim şimdiden. ;)

Evet burası benim gaza geldiğim kısımdı :D şimdi biraz da ikinci günden bahsedelim. Necdet Yücel ve Kaan Özdinçer'in Yine Yeniden Özgür Yazılım sunumuna katıldım. Neden Özgür Yazılım sorusuna birkez daha cevap aldım. Bu konuda şüphesi olanlarında artık kalmadığını düşünüyorum. Çünkü aklınıza takılabilecek her türlü sorunun, şüphenin yanıtını bulabilirdiniz.
Yine yeniden Özgür Yazılım ve iyiki Özgür Yazılım!

Sonrasında Çanakkale'den beraber gittiğimiz öğrenci arkadaşlarımın LibreOffice Geliştirme ve Yaygınlaştırma sunumunu dinledim. 2. 3. 4. sınıf ve mezunlardan oluşan kalabalık bir gruptu. Her biri bu zamana kadar kısaca neler yaptıklarından bahsettiler. Yukarda bahsettiğim ilham verici insanların öğrenci halleri diyebilirim. Ve ben böyle bir ekiple çalıştığım için kendimi gerçekten şanslı görüyorum ve gurur duyuyorum. Abarttığımı düşünebilirsiniz ama şöyleki yeni yeni birşeyler öğrenmeye, kendinizi geliştirmeye çalışırken o yollardan geçmiş bilen birilerinin size yardımcı olmak için hazır olması paha biçilemez bir şey. Ve ben böyle bir imkana sahip olduğum için gerçekten çok mutluyum ve abartmıyorum.


Eveet, kısaca öğretici, eğlenceli ve ilham verici iki gündü. Sizlerde bir şeyleri uyandırabilmişsem ne mutlu bana! O zaman iyiki Özgür Yazılım \o/

Özgür kalın, esen kalın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder